Antwoorden op de veelgestelde vragen van City Estate opdrachtgevers

Op deze pagina kan je alle veelgestelde vragen met betrekking tot de dienstverlening, werkwijze en producten van City Estate vinden. Staat je vraag hier niet tussen? Wij helpen je graag verder. Je kan contact met ons opnemen op werkdagen tussen 9:00 en 17:00 uur via telefoonnummer: 085 – 06 07 004.

Algemene vragen

City Estate is een landelijke verhuurder en vastgoedbeheerder, wij zijn door héél Nederland actief. Inmiddels zitten we in ruim 40 steden in Nederland met onze vastgoedportefeuille.

City Estate hanteert in tegenstelling tot andere verhuurmakelaars geen courtagekosten wanneer wij zowel de woningverhuur als het vastgoedbeheer verzorgen. Oftewel, bij ons betaal je geen eenmalige maandhuur aan courtage voor de verhuurbemiddeling en daar bovenop nog eens een maandfee voor het dagelijkse vastgoedbeheer. Nee, bij City Estate betaal je één vast bedrag per maand waarvoor wij alle diensten die bij het verhuren en beheren van residentieel vastgoed horen uit handen nemen. 

Daarnaast zijn wij ook uniek met onze one-stop-shop dienstverlening waarbij we ruim 35 vastgoeddiensten landelijk aanbieden. Wij kunnen onze klanten, de vastgoedbelegger, dus volledig ontzorgen op gebied van woningverhuur, vastgoedbeheer en allerlei aanverwanten diensten. 

Wij bieden ruim 35 verschillende vastgoeddiensten aan, van woningverhuur, vastgoedbeheer tot onderhoud, inspecties en advies. Klik hier voor ons volledige aanbod aan diensten. 

Financieel

Door middel van big data kunnen wij voor iedere huurwoning in Nederland een marktconforme huurprijs bepalen. Wij beschikken over de meest complete en betrouwbare data van de Nederlandse vrije sector huurmarkt.

Deze data is afkomstig van o.a. Pararius.nl en huurwoningen.nl gecombineerd met andere bronnen zoals Kadaster, CBS en de Belastingdienst. Deze bronnen geven ons waardevolle data inzichten waardoor we nauwkeurig de marktconforme huurprijs kunnen bepalen.

Benieuwd wat een marktconforme huurprijs voor jouw huurwoning is? Klik hier om een huurprijsadvies aan te vragen!

Indien wij ook het financiële vastgoedbeheer voor jou mogen verzorgen zullen wij (namens jou) maandelijks de huur innen bij de huurders. We versturen in dat geval altijd rond de 15e van de maand een huurfactuur naar alle huurders. De huur dient vervolgens vóór de 26ste van de maand, voor de daaropvolgende maand, betaald te zijn. Zodra wij de huur succesvol geïnd hebben, zullen wij de huur in de eerste week van de nieuwe maand doorstorten.

Indien een huurder niet tijdig betaald is dat natuurlijk enorm vervelend. Wij zullen in eerste instantie contact zoeken met de betreffende huurder. Dit zal zowel per telefoon als e-mail gebeuren. We sturen vervolgens een aantal betalingsherinneringen. Indien wij merken dat een huurder hier geen actie op onderneemt of onze contactpogingen geen resultaat opleveren, zal het incassodossier aangeboden worden aan het incassobureau.

Het incassobureau zal vervolgens de incassoprocedure verder opvolgen. 

Zodra wij de huur succesvol geïnd hebben, storten wij de huur in de eerste week van de nieuwe maand door. Afhankelijk hoe de dagen in die betreffende vallen (weekend of feestdagen) kan je er vanuit gaan dat de huur op de 4e, 5e of 6e van de maand doorgestort wordt. Zodra wij de huur doorgestort hebben krijg je hier van ons altijd een beleggersafrekening van. Deze afrekening wordt zowel per e-mail gestuurd maar is ook inzichtelijk in de Mijn City Estate portal.

Onderhoud

Indien wij het technische vastgoedbeheer voor jouw portefeuille verzorgen, kunnen wij met ons netwerk van specialisten ook het service- en mutatieonderhoud regelen. Mocht je zelf een technische dienst hebben of een netwerk van onderhoudspartijen is dat uiteraard ook mogelijk. We kunnen dit proces op maat inregelen wanneer wij het vastgoedbeheer verzorgen.

Wij verzorgen hoofdzakelijk service- en mutatieonderhoud

Als eigenaar blijf je altijd verantwoordelijk voor het grote onderhoud aan het pand.

Ja! Voor ernstige calamiteiten, zoals gas, brand, inbraak, hebben wij een 24/7 storingsdienst beschikbaar.

Administratief

Via de online portal Mijn City Estate heb je altijd, overal, snel en veilig toegang tot een beveiligde omgeving waar alle documenten en informatie van jouw vastgoedportefeuille tot je beschikking staat.

Onze voorkeur heeft altijd dat wij nieuwe huurovereenkomsten opstellen met ons model. 

Veelgestelde vragen