Home>Onze werkwijze

Onze werkwijze

Stap 1: Vrijblijvend adviesgesprek

Wij starten altijd met een vrijblijvend adviesgesprek waarbij wij jou wensen inventariseren en de mogelijkheden van City Estate bespreken. Zodra jij enthousiast bent en je de woning graag via ons laat verhuren en beheren dan kunnen wij direct aan de slag gaan. In de meeste gevallen zullen wij dan meteen overgaan tot het opnemen van de woning. We bepalen samen de huurprijs van de woning en zullen ook direct geschikte foto’s van de woning maken voor de verhuuradvertentie.

Stap 2: Plaatsen advertentie

Zodra wij alle informatie hebben over de woning zullen wij de verhuuradvertentie gaan opmaken. Deze advertentie zal vervolgens op zo’n 20+ partner platformen geplaatst worden. Daarnaast gaan wij ons netwerk van bedrijven benaderen die zoekende zijn naar personeelshuisvesting.
Vervolgens zullen wij alle reacties verzamelen en hen benaderen om aanvullende informatie (zoals loonstrook, arbeidscontract, ID etc.) naar ons toe te zenden.

Stap 3: Bezichtiging & Screening huurder(s)

Wanneer wij alle reacties verzameld hebben gaan wij een selectie maken van potentiële huurders die in aanmerking komen voor de betreffende woning. Deze potentiële huurders zullen wij vervolgens uitnodigen voor een bezichtigingsronde op locatie.

De potentiële huurder die uiteindelijk aangeeft de woning graag te willen huren zal vervolgens een uitgebreide screening ondergaan via onze partner Huurcheck Nederland. Tijdens deze screening word er o.a. gekeken naar: Credit Check’s via EDR en Focum en consumenten betrouwbaarheid via BKR.

Stap 4: Huurovereenkomst & Sleuteloverdracht

Zodra wij de uiteindelijke huurder geselecteerd hebben zullen wij een huurovereenkomst gaan opstellen. Indien je als eigenaar nog specifieke wensen of bepalingen wilt toevoegen aan de overeenkomst zullen wij deze hierin verwerken. Onze huurovereenkomsten voldoen aan de laatste wet- en regelgeving en worden continu gecheckt door een jurist op het gebied van huurrecht.

Zodra de huurovereenkomst (digitaal) ondertekend is zal de sleuteloverdracht plaatsvinden. Voorafgaand aan dit moment zullen wij het borgbedrag voor de woning van de huurder ontvangen. Vervolgens stellen wij een incheckrapport op waarin de status van de woning duidelijk zichtbaar is.

Stap 5: Beheer

Zodra de huurder eenmaal in de woning zit zal City Estate ook het dagelijks beheer verzorgen. Wij zijn het eerste aanspreekpunt voor de huurder. Ook in geval van storingen of calamiteiten kan de huurder 24/7 bij City Estate terecht. Wij zorgen ervoor dat de huur iedere maand geïncasseerd wordt. Indien de huurder niet (tijdig) betaalt dan hebben wij een actief debiteurenbeleid. Om de kwaliteit en status van de woning te bewaken zullen wij periodieke inspecties uitvoeren. Uiteraard ontvang jij als eigenaar deze inspectierapporten van ons. Wanneer een huurder zijn huur opzegt dan starten wij direct weer bij stap 2. Door snel en accuraat te schakelen voorkomen wij onnodige leegstandskosten. Middels ons uitgebreide dienstenpakket ben jij als eigenaar volledig ontzorgt. Ideaal he!

Ben je overtuigd van onze werkwijze?

Neem dan geheel vrijblijvend contact met ons op. Wij vertellen je graag meer.

neem vrijblijvend contact op